Kalsium-mangel

Fra Dr Atkins bok:

  • Kalsium: «Knokkelbygger
    «Etter protein, fett og karbohydrater er kalsium kroppens mest rikelig lagrede kostholds-komponent. Det er nødvendig med relativt enorme mengder av det, og kalsium har det høyeste anbefalte dags-inntaket av alle næringskonsentrater. Uten det ville vi bokstavelig talt vært grøt fordi vi ikke ville ha tenner eller knokler. Likevel dekker vitamin- og mineraltabletter ofte ikke hele dagsbehovet. Det er derfor viktig å spise mat som inneholder mye kalsium og kombinere med tilskudd.. Meieriprodukter som ost har mye kalsium, videre sardiner, sesamfrø, laks med ben, mandler, grønnkål, bladbete, kokt spinat, bok choy, sennepsblader og pintobønner..» (forkortet). Kalsium-mangel settes også i forbindelse med høyt kolestrol, kompliksjoner i svangerskap, søvnløshet og kreft. Kroppen har imidlertid ofte problemer med å ta imot rene kalsium-piller.
  • GRATIS prøver og brosjyre på Sizzling Minerals


Innholdet i disse sidene er ment for utdannelse. Ekstra inntak av vitaminer og mineraler må ikke erstatte et variert kosthold. Konferer alltid med din lege før du endrer medisinering.